Jau kelis metus vis labiau augantis informacinių technologijų specialistų poreikis skatina ne tik jaunąją kartą, bet ir kitokios srities patirtį turinčius specialistus įgyti naujų įgūdžių IT srityje. Pastebėsime, jog vis labiau plinta tendencija ne tik pasaulio bet ir Lietuvos kompanijose turėti savo vidinį IT specialistą, kuris akimirksniu gali sutvarkyti kilusias ne tik išorines technines problemas, bet ir vidines, kadangi tai ekonomiškai naudingiau, nei pirkti paslaugas iš įmonių, kurios dažniausiai gedimus pašalina tik dienų bėgyje. Įmonei toks delsimas gali būti nuostolingas, kadangi neveikiant, sakykime, internetinei svetainei, potencialūs klientai negali daryti pirkimų.
Įdomu yra ir tai, jog pasaulyje vyrauja kone tūkstantis skirtingų programavimo kalbų, tačiau kiek iš jų žinome mes? Vienos populiariausių programavimų kalbų šiai dienai JavaCript*, Java, Python. Skaičiuojama, jog nuo 7 iki 10 milijonų programuotojų visame pasaulyje dirba su kiekviena iš šių kalbų. Pastebėsite, jog aukštojo mokymo įstaigos, taipogi privačios įmonės, teikiančios programavimo mokymo paslaugas, dažniausiai organizuoja būtent populiariausių kalbų mokymus.
Vis labiau augantis susidomėjimas ir programuotojų skaičius yra C#, C/C++, PHP srityje. Mažiau žinomos kalbos yra Lua, Cotlin, Rub, kurių programuotojų skaičius pasaulyje siekia vos 0,5 – 1,7 milijono kiekvienoje programavimo kalboje. Kai kurios kalbos yra nykstančios, kai kurios priešingai – eksperimentavimo būdu auginamos, tobulinamos. Kartais atsiradusi nauja programavimo kalba tėra vienos ar kelių kompanijų „bandyminis“ žaislas pritaikomas naujam produktui. Dažnu atveju pasirenkama itin specifinė programavimo kalba siekiant išvengti produkto, pavyzdžiui aplikacijos, nukopijavimo, taipogi dėl nežinojimo, kokios tendencijos vyrauja informacinių technologijų-programavimo srityje.
Žinoma ir tokių kalbų, kuriomis šiandien dienai tiesiog nebekuriami nauji produktai, neplėtojamas jos naudojimas. Įprastai tai prieš kelis metus suprogramuoti specifiniai produktai, kurie buvo pritaikyti tiksliems poreikiams, pavyzdžiui, įmonei vesti ir automatiškai apskaičiuoti sandėlyje esančius prekių likučius. Iš esmės tokioms paprastoms programoms plėtojimo gali ir nereikėti, tačiau esant poreikiui plėstis būtų itin sudėtinga rasti programuotoją, kuris galėtų programuoti, sakykime, Julia, Ruby ar Scala programavimo kalba. Ekonominiu atžvilgiu, nedidelei įmonei labiau apsimoka turėti netobulą produktą nei tą patį produktą kurti nauja programavimo kalba.
Ar užsiimantis Facebook, Instagram, Google reklama ar SEO yra … programuotojas?
Daugiau ne, mažiau taip. Facebook, Instagram, Linkedin, Google bei kitų kanalų reklamos, taipogi Facebook remarketingo ar SEO-turinio optimizavimo specialistai yra specifinė specialistų rūšis, kuri atlikdama tam tikrus veiksmus nulemia vartotojų elgesį. Priešingai nei programuotojas, pastarieji specialistai nekuria produkto, kuris duoda apčiuopiamą vertę. Greičiau, sukurtam produktui įkvepia gyvybės ir iškelia (angl. promote) jį aukščiau kitų, jau esančių rinkoje.
Tiek programavimo, tiek reklamos ar turinio valdymo optimizavimo įgūdžių šiai dienai galima įgyti savarankiškai mokantis internetu, kuriame gausu informacijos ir mokymų. Kanalas „Youtube“ pateikia be galo daug medžiagos apie kiekvieną sritį ir kaip pradėti dirbti joje. Mūsų mokymo centro praktika parodė, jog net ir esant dideliam informacijos kiekiui viešai prieinamoje erdvėje, sulaukiame itin didelio užklausų skaičiaus apie mokymus, trunkančius vieną-dvi dienas, pavyzdžiui, Google reklamos mokymai. Lietuvoje turime itin daug „savadarbių specialistų“ ir mažiau profesionalų, kurie darbą gali atlikti užtikrintai, tiksliai, be klaidų ir optimizuotai bei turimomis žiniomis ir informacija pasidalinti su besimokančia karta. Dėl šios priežasties itin sudėtinga rasti mokymus, po kurių įgytos žinios sudarytų „full pack“ specialisto lygmenį. Ar pagalvojote, kad dažnas mokytojas nenorės atskleisti visų reklamos subtilybių, kadangi galite tapti potencialus jo konkurentas?
„Vienadieniai“ mokymai sparčiai populiarėja ir pritraukia vis daugiau norinčiųjų įgusti naujoje srityje. JAGO mokymų centre sulaukiame itin daug ne tik jaunosios kartos, bet ir įmonių atstovų, kurie nori pradėti savarankiškai dirbti reklamos, turinio optimizavimo, turinio valdymo sistemų valdymo srityse. Ši tendencija analogiška kaip ir įmonėse, kurios linksta turėti savo programavimo specialistą. Numatoma, jog 2022-2025 metai – laisvai samdomų darbuotojų-specialistų (angl. Freelancers) era, kuomet įmonės, teikiančios reklamos, turinio valdymo sistemų, turinio optimizavimo paslaugas turės itin didelę pavienių specialistų konkurenciją, kurie gebės konkuruoti mažesne paslaugų kaina ir geresne atliekamų darbų kokybe. Numatomas naujų specialistų atsiradimo etapas sukurs dar didesnę konkurenciją įvairių sričių versluose.